25 Temmuz 2019 Perşembe

TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI DERSİ PROJE ÖDEV ÖRNEKLERİ


 

9. SINIFLAR

  • BELLİ BAŞLI KLASİK TÜRK ROMANLARININ İNCELENMESİ.
  • BELLİ BAŞLI KLASİK TÜRK HİKAYELERİNİN İNCELENMESİ.
  • BELLİ BAŞLI KLASİK TÜRK ŞİİRLERİNİN İNCELENMESİ.
  • BELLİ BAŞLI KLASİK TÜRK TİYATROLARININ İNCELENMESİ.
  • BELLİ BAŞLI KLASİK TÜRK ŞAİR VE EDEBİYATÇILARININ HAYATI VE EDEBİ KİŞİLİĞİNİN İNCELENMESİ.
  • BELLİ BAŞLI TÜRLERİN İNCELENMESİ.
  • ÖSS SINAVINDA ÇIKMIŞ OLAN YAZIM VE NOKTALAMA İLE İLGİLİ SORULARIN DERLENİP ÇÖZÜMLENMESİ
  • DEDE KORKUT HİKAYELERİNDE , AİLEYE , KADINA VE ÇEVREYE VERİLEN DEĞERİN İNCELENMESİ ; YİĞİTLİK , DEVLET DÜZENİ , GELENEK GİBİ KAVRAMLARIN  KARŞILAŞTIRMA YAPILARAK ORTAYA KONMASI
  • KLASİK TÜRK EDEBİYATI ŞAİRLERİNİN EDEBİ ŞAHSİYETLERİ, ORTAYA KOYDUKLARI ESERLER, YAŞADIKLARI YÜZYILA VE GELECEK KUŞAKLARA ETKİLERİ (NEDİM, FUZULİ, ŞEYH GALİP, TAŞLICALI YAHYA, NEF’İ, NÂBİ)
  • HİKÂYE TÜRÜ HAKKINDA BİLGİ VE HİKÂYE YAZMA,
  • İSTİKLAL MARŞI’NIN TAMAMININ AÇIKLANMASI.
  • ANONİM HALK EDEBİYATININ GENEL ÖZELLİKLERİ VE ANONİM HALK EDEBİYATI NAZIM ŞEKİLLERİNDEN TÜRKÜ, MANİ, AĞIT VE NİNNİ HAKKINDA BİLGİ TOPLANMASI.
  • DİNİ,TASAVVUFİ HALK EDEBİYATI, ÖZELLİKLERİ; İLAHİ, NEFES, NUTUK, ŞATHİYYE NAZIM ŞEKİLLERİ HAKKINDA BİLGİ TOPLANMASI.
  • AŞIK TARZI HALK EDEBİYATI, GENEL ÖZELLİKLERİ VE KOŞMA, SEMAİ, DESTAN, VARSAĞI NAZIM ŞEKİLLERİ VE GÜZELLEME, KOÇAKLAMA, TAŞLAMA NAZIM TÜRLERİ HAKKINDA BİLGİ TOPLANMASI.
  •  KLASİK TÜRK EDEBİYATININ GENEL ÖZELLİKLERİ VE BEYİTLERLE KURULAN NAZIM ŞEKİLLERİ GAZEL, KASİDE, MESNEVİ VE MÜSTEZAT HAKKINDA BİLGİ TOPLANMASI.
  • KLASİK TÜRK EDEBİYATININ GENEL ÖZELLİKLERİ VE BENTLERLE KURULAN NAZIM ŞEKİLLERİ; MUSAMMATLAR (MURABBA, MUHAMMES ...VB.), TUYUĞ, RUBAİ, KITA, TERCİ-İ BEND, TERKİB-İ BEND, ŞARKI HAKKINDA BİLGİ TOPLANMASI.
  • KLASİK TÜRK EDEBİYATININ GENEL ÖZELLİKLERİ VE KLASİK TÜRK EDEBİYATI NAZIM TÜRLERİ; TEVHİT, MÜNACAAT, NA’T, MEVLİT HAKKINDA BİLGİ TOPLANMASI.
  • TİYATRO TÜRÜ, GENEL ÖZELLİKLERİ, TRAJEDİ VE KOMEDYA HAKKINDA BİLGİ TOPLANILMASI.
  • TÜRK HALK TİYATROSU, ÖZELLİKLERİ VE KARAGÖZ, MEDDAH HİKAYELERİ, ORTAOYUNU VE KÖY SEYİRLİK OYUNLARI HAKKINDA BİLGİ TOPLANILMASI.

 

10. SINIFLAR 

  • BELLİ BAŞLI KLASİK TÜRK ROMANLARININ İNCELENMESİ.
  • BELLİ BAŞLI KLASİK TÜRK HİKAYELERİNİN İNCELENMESİ.
  • BELLİ BAŞLI KLASİK TÜRK ŞİİRLERİNİN İNCELENMESİ.
  • BELLİ BAŞLI KLASİK TÜRK TİYATROLARININ İNCELENMESİ.
  • BELLİ BAŞLI KLASİK TÜRK ŞAİR VE EDEBİYATÇILARININ HAYATI VE EDEBİ KİŞİLİĞİNİN İNCELENMESİ.
  • BELLİ BAŞLI TÜRLERİN İNCELENMESİ.
  • İSLAMÎ DEVİR TÜRK EDEBİYATI HALK ŞAİRLERİ (AHMET YESEVİ, YUNUS EMRE VB.)
  • İLK İSLAMÎ ESERLER (KUDATGU BİLİG, ATABETÜ’L HAKAYIK VB.)
  • DİVAN EDEBİYATI VE HALK EDEBİYATINDAKİ AŞK ANLAYIŞININ ÖRNEKLERLE KARŞILAŞTIRILMASI.
  • YUNUS EMRE, HACI BAYRAM VELİ, HACI BEKTAŞ VELİ, EŞREFOĞLU RUMİ, NİYAZİ MISRİ’NİN TASAVVUFİ HAYATI VE TASAVVUF EDEBİYATINA  KATKILARI
  • FUZULİ’NİN, BAKİ’NİN, NEF’İ, NABİ, NEDİM, ALİ ŞİR NEVAİ, SADİ ŞİRAZİ, AŞIK PAŞA, GÜLŞEHRİ, KADI BURHANEDDİN, ŞEYH GALİP’İN  HAYATI VE EDEBİ KİŞİLİĞİ
  • KARACAOĞLAN’IN, DADALOĞLU’NUN, KÖROĞLU, ÂŞIK ÖMER, ERZURUMLU EMRAH’IN HAYATI VE EDEBİ KİŞİLİĞİ
  • İSLAMİYET ÖNCESİ TÜRK EDEBİYATI SÖZLÜ ÜRÜNLERİNİN TANITILMASI (SAGU, SAV, KOŞUK, DESTAN)
  • ORHUN ABİDELERİNİN TANITILMASI.
  • İSLAMÎ DEVİR TÜRK EDEBİYATI NAZIM TÜRLERİNİN TANITILMASI (GAZEL, KASİDE, MESNEVİ B)
  • İSLAMÎ DEVİR TÜRK EDEBİYATI ÖNEMLİ ŞAİRLERİ (FUZULİ, BAKİ, NEDİM VB.)
  • EVLİYA ÇELEBİ VE SEYAHATNAMENİN TANITILMASI
  • KARACAOĞLAN’IN  FARKLI TEMALARDAKİ  BEŞ ŞİİRİ  İLE FUZULİ’NİN GAZEL VE KASİDE BİÇİMİNDE YAZILMIŞ BEŞ ŞİİRİNİ BİÇİM VE İÇERİK YÖNÜNDEN KARŞILAŞTIRARAK İNCELEYİNİZ
  • KUTADGU BİLİG, DİVANÜ LÜGATİ’T-TÜRK VE ATABETÜ’L HAKAYIK HAKKINDA GENEL BİLGİ.
  • TASAVVUF, TASAVVUFİ KARAMLAR VE TASAVVUFİ HALK EDEBİYATI HAKKINDA GENEL BİLGİ.
  • TÜRK DESTANLARI HAKKINDA GENEL BİLGİ.
  • DEDE KORKUT HİKÂYELERİ HAKKINDA GENEL BİLGİ.
  • DİVAN EDEBİYATI HAKKINDA GENEL BİLGİ.

 

11. SINIFLAR 

  • BELLİ BAŞLI KLASİK TÜRK ROMANLARININ İNCELENMESİ.
  • BELLİ BAŞLI KLASİK TÜRK HİKAYELERİNİN İNCELENMESİ.
  • BELLİ BAŞLI KLASİK TÜRK ŞİİRLERİNİN İNCELENMESİ.
  • BELLİ BAŞLI KLASİK TÜRK TİYATROLARININ İNCELENMESİ.
  • BELLİ BAŞLI KLASİK TÜRK ŞAİR E EDEBİYATÇILARININ HAYATI E EDEBİ KİŞİLİĞİNİN İNCELENMESİ.
  • BELLİ BAŞLI TÜRLERİN İNCELENMESİ.
  • TANINMIŞ BİR KİŞİ İLE MESLEĞİ VE ZORLUKLARI HAKKINDA RÖPORTAJ YAPILMASI .
  • C. AYTMATOV’UN  CEMİLE ADLI ROMANINI ESER İNCELEME TEKNİĞİ İLE İNCELEYİNİZ .
  • ŞİNASİ’NİN ŞAİR EVLENMESİ İSİMLİ ESERİNİ İÇERİK VE BİÇİMSEL YÖNDEN İNCELEYİNİZ .
  • GELENEKSEL  TÜRK TİYATROSUNUN ÖZELLİKLERİNİ TAŞIYAN BİR ESERİ TÜM YÖNLERİ İLE TANITINIZ.
  • TÜRK EDEBİYATINDA ROMAN TÜRÜNÜN GELİŞİMİ
  • TANZİMAT SONRASI TÜRK EDEBİYATI ŞAİRLERİ (ZİYA PAŞA, NAMIK KEMAL VB. )
  • TÜRK ŞİİRİNİN TARİHİ GELİŞİMİ
  • MİLLİ EDEBİYAT AKIMI, ÖZELLİKLERİ VE TEMSİLCİLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİ.
  • HÜSEYİN RAHMİ GÜRPINAR’IN ‘’KUYRUKLU YILDIZ ALTINDA BİR İZDİVAÇ‘’ ADLI ESERİNİ ESER İNCELEME TEKNİĞİ İLE İNCELEYİNİZ .
  •  BİYOGRAFİ, DENEME, HİTABET İNCELEMELERİ
  •  AHMET VEFİK PAŞA’NIN TİYATROYA KATKILARI (ADAPTE VE ORİJİNAL ESERİ KARŞILAŞTIRMA,)
  •  TANZİMAT TİYATROSU,
  •  MİLLÎ MÜCADELE DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATININ ÖZELLİKLERİ.        
  •  TANZİMAT EDEBİYATI 1. VE 2. DÖNEMLERİN GENEL ÖZELLİKLERİ.
  •  ZİYA PAŞA, NAMIK KEMAL VE ŞİNASİ’NİN HAYATLARI, EDEBİ KİŞİLİKLERİ VE ESERLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİ.
  •  AHMET MİTHAT EFENDİ VE AHMET VEFİK PAŞA’NIN HAYATLARI, EDEBİ KİŞİLİKLERİ VE ESERLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİ.
  •  TANZİMAT DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI TEMSİLCİLERİ
  •  TÜRK EDEBİYATINDA TANZİMAT SONRASI DEVRELERİN KARŞILAŞTIRILMASI


12. SINIFLAR 

  • BELLİ BAŞLI KLASİK TÜRK ROMANLARININ İNCELENMESİ.
  • BELLİ BAŞLI KLASİK TÜRK HİKAYELERİNİN İNCELENMESİ.
  • BELLİ BAŞLI KLASİK TÜRK ŞİİRLERİNİN İNCELENMESİ.
  • BELLİ BAŞLI KLASİK TÜRK TİYATROLARININ İNCELENMESİ.
  • BELLİ BAŞLI KLASİK TÜRK ŞAİR VE EDEBİYATÇILARININ HAYATI VE EDEBİ KİŞİLİĞİNİN İNCELENMESİ.
  •  TÜRKİYE DIŞINDAKİ ÇAĞDAŞ TÜRK EDEBİYATININ İNCELENMESİ. (AZERBAYCAN, TATARİSTAN…)
  • BELLİ BAŞLI KLASİK TÜRK ŞAİR VE EDEBİYATÇILARININ HAYATI VE EDEBİ KİŞİLİĞİNİN İNCELENMESİ.
  •  ÇAĞDAŞ DÜNYA EDEBİYATININ İNCELENMESİ.
  •  TÜRK EDEBİYATINDAKİ EDEBİ AKIMLARIN İNCELENMESİ. (BEŞ HECECİLER, GARİP AKIMININ ÖZELLİKLERİ, II. YENİ AKIMININ ÖZELLİKLERİ...)
  • KURTULUŞ SAVAŞINI KONU EDİNEN ROMANLARIN TARAMASININ YAPILMASI VE İSTENİLEN BİRİNİN İNCELENMESİ.
  • SON DÖNEM TÜRK EDEBİYATININ ÖNDE GELEN ŞAİRLERİ VE ESERLERİNİN İNCELENMESİ ( C.S. TARANCI, F.H. DAĞLARCA, A.İLHAN VB.)
  • GÜNÜMÜZ HALK EDEBİYATI TEMSİLCİLERİNİN İNCELENMESİ .
  • CUMHURİYET DÖNEMİ İLE TANZİMAT DEVRİNİN KARŞILAŞTIRILMASI,
  •  GÜNÜMÜZ ŞAİR VE EDİPLERİYLE RÖPORTAJ HAZIRLAMA
  • HALDUN TANER İLE SAİT FAİK ABASIYANIK’IN HİKAYELERİ HAKKINDA BİLGİ ERDİKTEN SONRA BU YAZARLARIN ÜÇER ÖYKÜSÜNÜ OKUYUP, BU ÖYKÜLERİ OLAY, YER, ZAMAN, KİŞİ BAKIMINDAN VE DİL-ANLATIM ÖZELLİKLERİNE GÖRE KARŞILAŞTIRINIZ.
  • HÜSEYİN RAHMİ GÜRPINAR, HAYATI, EDEBİ KİŞİLİĞİ VE ESERLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİ.
  • YAHYA KEMAL BEYATLI, HAYATI, EDEBİ KİŞİLİĞİ VE ESERLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİ.
  • ZİYA GÖKALP, HAYATI, EDEBİ KİŞİLİĞİ VE EDEBİ KİŞİLİĞİ HAKKINDA GENEL BİLGİ.
  • HALİDE EDİP ADIVAR, HAYATI, EDEBİ KİŞİLİĞİ VE ESERLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİ. 

PROJE ÖDEVİ NASIL HAZIRLANIR

- PROJE KONUSU BELİRLENDİKTEN SONRA ÇEŞİTLİ ARAŞTIRMALAR YAPILIR.

- PERFORMANS ÖDEVLERİNDE ÖĞRENCİLERİN BİLGİYİ AYNEN AKTARMAK YERİNE, BİLGİYİ ARAŞTIRIP EDİNME, DÜZENLEME, KULLANMA, ANALİZ VE SENTEZ YAPMA GİBİ ZİHİNSEL SÜREÇLERİN İZLENMESİ GEREKLİDİR.

- SADECE TEK BİR KAYNAKTAN YARARLANILMAMALIDIR. FARKLI KAYNAKLAR KULLANILMALIDIR.
- ÖDEVİ HAZIRLARKEN MÜSVEDDE KÂĞIDA ÖDEVİN TASLAĞI ÇIKARILMALIDIR.
- MÜSVEDDE KÂĞIDA YAZILANLAR DÜZELTİLDİKTEN SONRA O DERSİN ÖĞRETMENİYLE BİRLİKTE KONTROL EDİLİR.
- ÖĞRETMEN ONAYLADIKTAN SONRA ÖDEV TEMİZ KÂĞIDA ÇEKİLİR.
- KÂĞIDIN ÜST KISMINDAN 3 CM, SAĞ TARAFINDAN 1,5 CM, SOL TARAFINDAN 2,5 CM VE ALT TARAFINDAN 1,5 CM BOŞLUK BIRAKILARAK YAZILAR YAZILIR.
- ÖDEV KÂĞITLARI DÜZ, ÇİZGİSİZ OLMALIDIR. HERHANGİ BİR ÇİZGİ OLMAMALIDIR.
- ÖDEV İÇERİKLERİ SİYAH VEYA LACİVERT PİLOT, DOLMA KALEMLE YAZILIR. PROJE VEYA PERFORMANS ÖDEVLERİNDE TÜKENMEZ KALEM, KURŞUN KALEM KULLANILMAZ.

- ÖDEVİN BÖLÜMLERİNE RİAYET EDİLMELİ, GİRİŞ-GELİŞME-SONUÇ ŞEKLİNDE BAĞLANMALIDIR.

- KELİMELERİN DOĞRU YAZIMINA DİKKAT EDİLMELİ. AYRICA YAZIM VE NOKTALAMA HATASI DA YAPMAMAYA ÇALIŞILMALI. ÖDEV BİTTİKTEN SONRA KONTROL EDİLMELİ.

- KAPAK SAYFASI HARİÇ SAYFA NUMARASI VERİLMELİ. LİSE ÖĞRENCİSİ İÇİN KONU, BAĞLAM VE YAZININ BÜYÜKLÜĞÜNE GÖRE DEĞİŞMEKLE BİRLİKTE GENELLİKLE 9-12 SAYFA ARASI BİR ÖDEV YETERLİDİR.

 -KÂĞITLARIN SADECE TEK YÜZÜ KULLANILARAK YAZILMALIDIR.

- ÖDEVİN İLK SAYFASINDA ÖĞRENCİNİN ADI-SOYADI, SINIFI-ŞUBESİ, OKUL NUMARASI VE PROJE ÖDEVİNİN DERSİ- KONUSU GÜZEL BİR ŞEKİLDE YAZILMALIDIR.
- GEREKSİZ SÜSLEMELERDEN KAÇINILMALIDIR.
- ÖDEVİN EN SON SAYFASINA İSE "KAYNAKLAR" BAŞLIĞI ALTINDA KULLANILAN KAYNAKLAR YAZILMALIDIR.

- ÖDEV SON OLARAK BİR DOSYAYA YERLEŞTİRİLEREK TESLİM EDİLMELİDİR.

 

  ÖDEVLERİN  DEĞERLENDİRİLMESİ :

  •   KONUYU KAVRAMA, DÜZGÜN, ANLAŞILIR BİR DİLLE AKTARMA:30 PUAN
  •   KAYNAKLAR, ARAŞTIRMA                                                                       :30 PUAN
  •   NOKTALAMA İŞARETLERİNE UYGUNLUK                                         :10 PUAN
  •   İMLA KURALLARINA UYGUNLUK                                                        :10 PUAN
  •   ÖDEVİN TEMİZLİK VE DÜZENİ                                                             :10 PUAN
  •   ÖDEVİN ZAMANINDA TESLİMİ                                                              :10 PUAN
                •                                 TOPLAM  :100 PUANDIR.

o       PROJE ÖDEVLERİN SON TESLİMİ NİSAN AYININ İKİNCİ HAFTASIDIR. ŞUBAT VE MARTIN 2. HAFTASI KONTROLLER.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

12. SINIF 3. ÜNİTE ŞİİR TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI DERS NOTLARI (2023-2024)

3. ÜNİTE ŞİİR 12. SINIF TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI DERS NOTLARI    (2023-2024) 1. SAF (ÖZ) ŞİİR ANLAYIŞI   SAF (ÖZ) ŞİİRİN O...