9. SINIFLAR
- BELLİ BAŞLI KLASİK TÜRK ROMANLARININ İNCELENMESİ.
- BELLİ BAŞLI KLASİK TÜRK HİKAYELERİNİN
İNCELENMESİ.
- BELLİ BAŞLI KLASİK TÜRK
ŞİİRLERİNİN İNCELENMESİ.
- BELLİ BAŞLI KLASİK TÜRK
TİYATROLARININ İNCELENMESİ.
- BELLİ BAŞLI KLASİK TÜRK ŞAİR VE EDEBİYATÇILARININ HAYATI
VE EDEBİ KİŞİLİĞİNİN İNCELENMESİ.
- BELLİ BAŞLI TÜRLERİN İNCELENMESİ.
- ÖSS SINAVINDA ÇIKMIŞ OLAN YAZIM VE NOKTALAMA İLE
İLGİLİ SORULARIN DERLENİP ÇÖZÜMLENMESİ
- DEDE KORKUT HİKAYELERİNDE , AİLEYE , KADINA VE ÇEVREYE
VERİLEN DEĞERİN İNCELENMESİ ; YİĞİTLİK , DEVLET DÜZENİ , GELENEK GİBİ KAVRAMLARIN KARŞILAŞTIRMA
YAPILARAK ORTAYA KONMASI
- KLASİK TÜRK EDEBİYATI ŞAİRLERİNİN EDEBİ
ŞAHSİYETLERİ, ORTAYA KOYDUKLARI ESERLER, YAŞADIKLARI YÜZYILA VE GELECEK
KUŞAKLARA ETKİLERİ (NEDİM, FUZULİ, ŞEYH GALİP, TAŞLICALI YAHYA, NEF’İ,
NÂBİ)
- HİKÂYE TÜRÜ HAKKINDA BİLGİ VE HİKÂYE YAZMA,
- İSTİKLAL MARŞI’NIN TAMAMININ AÇIKLANMASI.
- ANONİM HALK EDEBİYATININ GENEL ÖZELLİKLERİ VE
ANONİM HALK EDEBİYATI NAZIM ŞEKİLLERİNDEN TÜRKÜ, MANİ, AĞIT VE NİNNİ
HAKKINDA BİLGİ TOPLANMASI.
- DİNİ,TASAVVUFİ HALK EDEBİYATI, ÖZELLİKLERİ; İLAHİ,
NEFES, NUTUK, ŞATHİYYE NAZIM ŞEKİLLERİ HAKKINDA BİLGİ TOPLANMASI.
- AŞIK TARZI HALK EDEBİYATI, GENEL ÖZELLİKLERİ VE
KOŞMA, SEMAİ, DESTAN, VARSAĞI NAZIM ŞEKİLLERİ VE GÜZELLEME, KOÇAKLAMA,
TAŞLAMA NAZIM TÜRLERİ HAKKINDA BİLGİ TOPLANMASI.
- KLASİK TÜRK EDEBİYATININ GENEL ÖZELLİKLERİ VE
BEYİTLERLE KURULAN NAZIM ŞEKİLLERİ GAZEL, KASİDE, MESNEVİ VE MÜSTEZAT
HAKKINDA BİLGİ TOPLANMASI.
- KLASİK TÜRK EDEBİYATININ GENEL ÖZELLİKLERİ VE
BENTLERLE KURULAN NAZIM ŞEKİLLERİ; MUSAMMATLAR (MURABBA, MUHAMMES ...VB.),
TUYUĞ, RUBAİ, KITA, TERCİ-İ BEND, TERKİB-İ BEND, ŞARKI HAKKINDA BİLGİ
TOPLANMASI.
- KLASİK TÜRK EDEBİYATININ GENEL ÖZELLİKLERİ VE
KLASİK TÜRK EDEBİYATI NAZIM TÜRLERİ; TEVHİT, MÜNACAAT, NA’T, MEVLİT
HAKKINDA BİLGİ TOPLANMASI.
- TİYATRO TÜRÜ, GENEL ÖZELLİKLERİ, TRAJEDİ VE
KOMEDYA HAKKINDA BİLGİ TOPLANILMASI.
- TÜRK HALK TİYATROSU, ÖZELLİKLERİ VE KARAGÖZ,
MEDDAH HİKAYELERİ, ORTAOYUNU VE KÖY SEYİRLİK OYUNLARI HAKKINDA BİLGİ
TOPLANILMASI.
10. SINIFLAR
- BELLİ BAŞLI KLASİK TÜRK ROMANLARININ İNCELENMESİ.
- BELLİ BAŞLI KLASİK TÜRK HİKAYELERİNİN
İNCELENMESİ.
- BELLİ BAŞLI KLASİK TÜRK
ŞİİRLERİNİN İNCELENMESİ.
- BELLİ BAŞLI KLASİK TÜRK
TİYATROLARININ İNCELENMESİ.
- BELLİ BAŞLI KLASİK TÜRK ŞAİR VE
EDEBİYATÇILARININ HAYATI VE EDEBİ KİŞİLİĞİNİN İNCELENMESİ.
- BELLİ BAŞLI TÜRLERİN İNCELENMESİ.
- İSLAMÎ DEVİR TÜRK EDEBİYATI HALK ŞAİRLERİ (AHMET
YESEVİ, YUNUS EMRE VB.)
- İLK İSLAMÎ ESERLER (KUDATGU BİLİG, ATABETÜ’L
HAKAYIK VB.)
- DİVAN EDEBİYATI VE HALK EDEBİYATINDAKİ AŞK
ANLAYIŞININ ÖRNEKLERLE KARŞILAŞTIRILMASI.
- YUNUS EMRE, HACI
BAYRAM VELİ, HACI BEKTAŞ VELİ, EŞREFOĞLU RUMİ, NİYAZİ MISRİ’NİN TASAVVUFİ
HAYATI VE TASAVVUF EDEBİYATINA KATKILARI
- FUZULİ’NİN, BAKİ’NİN, NEF’İ, NABİ, NEDİM, ALİ ŞİR
NEVAİ, SADİ
ŞİRAZİ, AŞIK PAŞA, GÜLŞEHRİ, KADI BURHANEDDİN, ŞEYH GALİP’İN HAYATI VE EDEBİ KİŞİLİĞİ
- KARACAOĞLAN’IN, DADALOĞLU’NUN, KÖROĞLU, ÂŞIK ÖMER,
ERZURUMLU EMRAH’IN HAYATI VE EDEBİ KİŞİLİĞİ
- İSLAMİYET ÖNCESİ TÜRK EDEBİYATI SÖZLÜ ÜRÜNLERİNİN
TANITILMASI (SAGU, SAV, KOŞUK, DESTAN)
- ORHUN ABİDELERİNİN TANITILMASI.
- İSLAMÎ DEVİR TÜRK EDEBİYATI NAZIM TÜRLERİNİN
TANITILMASI (GAZEL, KASİDE, MESNEVİ B)
- İSLAMÎ DEVİR TÜRK EDEBİYATI ÖNEMLİ ŞAİRLERİ
(FUZULİ, BAKİ, NEDİM VB.)
- EVLİYA ÇELEBİ VE SEYAHATNAMENİN TANITILMASI
- KARACAOĞLAN’IN FARKLI
TEMALARDAKİ BEŞ ŞİİRİ İLE FUZULİ’NİN GAZEL VE KASİDE
BİÇİMİNDE YAZILMIŞ BEŞ ŞİİRİNİ BİÇİM VE İÇERİK YÖNÜNDEN KARŞILAŞTIRARAK
İNCELEYİNİZ
- KUTADGU BİLİG, DİVANÜ LÜGATİ’T-TÜRK VE ATABETÜ’L
HAKAYIK HAKKINDA GENEL BİLGİ.
- TASAVVUF, TASAVVUFİ KARAMLAR VE TASAVVUFİ HALK EDEBİYATI HAKKINDA GENEL BİLGİ.
- TÜRK DESTANLARI HAKKINDA GENEL BİLGİ.
- DEDE KORKUT HİKÂYELERİ HAKKINDA GENEL BİLGİ.
- DİVAN EDEBİYATI HAKKINDA GENEL BİLGİ.
11. SINIFLAR
- BELLİ BAŞLI KLASİK TÜRK ROMANLARININ İNCELENMESİ.
- BELLİ BAŞLI KLASİK TÜRK HİKAYELERİNİN
İNCELENMESİ.
- BELLİ BAŞLI KLASİK TÜRK
ŞİİRLERİNİN İNCELENMESİ.
- BELLİ BAŞLI KLASİK TÜRK
TİYATROLARININ İNCELENMESİ.
- BELLİ BAŞLI KLASİK TÜRK ŞAİR E
EDEBİYATÇILARININ HAYATI E EDEBİ KİŞİLİĞİNİN İNCELENMESİ.
- BELLİ BAŞLI TÜRLERİN İNCELENMESİ.
- TANINMIŞ BİR KİŞİ İLE MESLEĞİ VE ZORLUKLARI
HAKKINDA RÖPORTAJ YAPILMASI .
- C. AYTMATOV’UN CEMİLE ADLI ROMANINI
ESER İNCELEME TEKNİĞİ İLE İNCELEYİNİZ .
- ŞİNASİ’NİN ŞAİR EVLENMESİ İSİMLİ ESERİNİ İÇERİK VE
BİÇİMSEL YÖNDEN İNCELEYİNİZ .
- GELENEKSEL TÜRK TİYATROSUNUN
ÖZELLİKLERİNİ TAŞIYAN BİR ESERİ TÜM YÖNLERİ İLE TANITINIZ.
- TÜRK EDEBİYATINDA ROMAN TÜRÜNÜN GELİŞİMİ
- TANZİMAT SONRASI TÜRK EDEBİYATI ŞAİRLERİ (ZİYA
PAŞA, NAMIK KEMAL VB. )
- TÜRK ŞİİRİNİN TARİHİ GELİŞİMİ
- MİLLİ EDEBİYAT AKIMI, ÖZELLİKLERİ VE TEMSİLCİLERİ
HAKKINDA GENEL BİLGİ.
- HÜSEYİN RAHMİ GÜRPINAR’IN ‘’KUYRUKLU YILDIZ ALTINDA
BİR İZDİVAÇ‘’ ADLI ESERİNİ ESER İNCELEME TEKNİĞİ İLE İNCELEYİNİZ .
- BİYOGRAFİ, DENEME, HİTABET İNCELEMELERİ
- AHMET VEFİK PAŞA’NIN TİYATROYA KATKILARI
(ADAPTE VE ORİJİNAL ESERİ KARŞILAŞTIRMA,)
- TANZİMAT TİYATROSU,
- MİLLÎ MÜCADELE DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATININ ÖZELLİKLERİ.
- TANZİMAT EDEBİYATI 1. VE 2. DÖNEMLERİN GENEL
ÖZELLİKLERİ.
- ZİYA PAŞA, NAMIK KEMAL VE ŞİNASİ’NİN
HAYATLARI, EDEBİ KİŞİLİKLERİ VE ESERLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİ.
- AHMET MİTHAT EFENDİ VE AHMET VEFİK PAŞA’NIN
HAYATLARI, EDEBİ KİŞİLİKLERİ VE ESERLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİ.
- TANZİMAT DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI TEMSİLCİLERİ
- TÜRK EDEBİYATINDA TANZİMAT SONRASI DEVRELERİN
KARŞILAŞTIRILMASI
- BELLİ BAŞLI KLASİK TÜRK ROMANLARININ İNCELENMESİ.
- BELLİ BAŞLI KLASİK TÜRK HİKAYELERİNİN
İNCELENMESİ.
- BELLİ BAŞLI KLASİK TÜRK
ŞİİRLERİNİN İNCELENMESİ.
- BELLİ BAŞLI KLASİK TÜRK
TİYATROLARININ İNCELENMESİ.
- BELLİ BAŞLI KLASİK TÜRK ŞAİR VE
EDEBİYATÇILARININ HAYATI VE EDEBİ KİŞİLİĞİNİN İNCELENMESİ.
- TÜRKİYE DIŞINDAKİ ÇAĞDAŞ TÜRK EDEBİYATININ İNCELENMESİ. (AZERBAYCAN, TATARİSTAN…)
- BELLİ BAŞLI KLASİK TÜRK ŞAİR VE EDEBİYATÇILARININ HAYATI VE EDEBİ KİŞİLİĞİNİN İNCELENMESİ.
- ÇAĞDAŞ DÜNYA EDEBİYATININ İNCELENMESİ.
- TÜRK EDEBİYATINDAKİ EDEBİ
AKIMLARIN İNCELENMESİ. (BEŞ HECECİLER, GARİP AKIMININ
ÖZELLİKLERİ, II. YENİ AKIMININ ÖZELLİKLERİ...)
- KURTULUŞ SAVAŞINI KONU EDİNEN ROMANLARIN TARAMASININ YAPILMASI VE İSTENİLEN BİRİNİN İNCELENMESİ.
- SON DÖNEM TÜRK EDEBİYATININ ÖNDE GELEN ŞAİRLERİ VE
ESERLERİNİN İNCELENMESİ ( C.S. TARANCI, F.H. DAĞLARCA, A.İLHAN VB.)
- GÜNÜMÜZ HALK EDEBİYATI TEMSİLCİLERİNİN
İNCELENMESİ .
- CUMHURİYET DÖNEMİ İLE TANZİMAT DEVRİNİN
KARŞILAŞTIRILMASI,
- GÜNÜMÜZ ŞAİR VE EDİPLERİYLE RÖPORTAJ
HAZIRLAMA
- HALDUN TANER İLE SAİT FAİK ABASIYANIK’IN HİKAYELERİ HAKKINDA BİLGİ ERDİKTEN SONRA BU YAZARLARIN ÜÇER ÖYKÜSÜNÜ OKUYUP, BU ÖYKÜLERİ OLAY, YER, ZAMAN, KİŞİ BAKIMINDAN VE DİL-ANLATIM ÖZELLİKLERİNE GÖRE KARŞILAŞTIRINIZ.
- HÜSEYİN RAHMİ GÜRPINAR, HAYATI, EDEBİ KİŞİLİĞİ VE ESERLERİ HAKKINDA GENEL
BİLGİ.
- YAHYA KEMAL BEYATLI, HAYATI, EDEBİ KİŞİLİĞİ VE
ESERLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİ.
- ZİYA GÖKALP, HAYATI, EDEBİ KİŞİLİĞİ VE EDEBİ
KİŞİLİĞİ HAKKINDA GENEL BİLGİ.
- HALİDE EDİP ADIVAR, HAYATI, EDEBİ KİŞİLİĞİ VE ESERLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİ.
PROJE ÖDEVİ NASIL HAZIRLANIR
- PROJE KONUSU BELİRLENDİKTEN SONRA ÇEŞİTLİ
ARAŞTIRMALAR YAPILIR.
- PERFORMANS ÖDEVLERİNDE ÖĞRENCİLERİN BİLGİYİ AYNEN
AKTARMAK YERİNE, BİLGİYİ ARAŞTIRIP EDİNME, DÜZENLEME, KULLANMA, ANALİZ VE
SENTEZ YAPMA GİBİ ZİHİNSEL SÜREÇLERİN İZLENMESİ GEREKLİDİR.
- SADECE TEK BİR KAYNAKTAN YARARLANILMAMALIDIR.
FARKLI KAYNAKLAR KULLANILMALIDIR.
- ÖDEVİ HAZIRLARKEN MÜSVEDDE KÂĞIDA ÖDEVİN TASLAĞI ÇIKARILMALIDIR.
- MÜSVEDDE KÂĞIDA YAZILANLAR DÜZELTİLDİKTEN SONRA O DERSİN ÖĞRETMENİYLE
BİRLİKTE KONTROL EDİLİR.
- ÖĞRETMEN ONAYLADIKTAN SONRA ÖDEV TEMİZ KÂĞIDA ÇEKİLİR.
- KÂĞIDIN ÜST KISMINDAN 3 CM, SAĞ TARAFINDAN 1,5 CM, SOL TARAFINDAN 2,5 CM VE
ALT TARAFINDAN 1,5 CM BOŞLUK BIRAKILARAK YAZILAR YAZILIR.
- ÖDEV KÂĞITLARI DÜZ, ÇİZGİSİZ OLMALIDIR. HERHANGİ BİR ÇİZGİ OLMAMALIDIR.
- ÖDEV İÇERİKLERİ SİYAH VEYA LACİVERT PİLOT, DOLMA KALEMLE YAZILIR. PROJE VEYA
PERFORMANS ÖDEVLERİNDE TÜKENMEZ KALEM, KURŞUN KALEM KULLANILMAZ.
- ÖDEVİN BÖLÜMLERİNE RİAYET
EDİLMELİ, GİRİŞ-GELİŞME-SONUÇ ŞEKLİNDE BAĞLANMALIDIR.
- KELİMELERİN DOĞRU YAZIMINA DİKKAT EDİLMELİ. AYRICA
YAZIM VE NOKTALAMA HATASI DA YAPMAMAYA ÇALIŞILMALI. ÖDEV BİTTİKTEN SONRA
KONTROL EDİLMELİ.
- KAPAK SAYFASI HARİÇ SAYFA NUMARASI VERİLMELİ. LİSE ÖĞRENCİSİ İÇİN KONU, BAĞLAM VE YAZININ BÜYÜKLÜĞÜNE GÖRE DEĞİŞMEKLE BİRLİKTE GENELLİKLE 9-12 SAYFA ARASI BİR ÖDEV YETERLİDİR.
-KÂĞITLARIN
SADECE TEK YÜZÜ KULLANILARAK YAZILMALIDIR.
- ÖDEVİN İLK SAYFASINDA ÖĞRENCİNİN ADI-SOYADI, SINIFI-ŞUBESİ,
OKUL NUMARASI VE PROJE ÖDEVİNİN DERSİ- KONUSU GÜZEL BİR ŞEKİLDE YAZILMALIDIR.
- GEREKSİZ SÜSLEMELERDEN KAÇINILMALIDIR.
- ÖDEVİN EN SON SAYFASINA İSE "KAYNAKLAR" BAŞLIĞI ALTINDA KULLANILAN
KAYNAKLAR YAZILMALIDIR.
- ÖDEV SON OLARAK BİR DOSYAYA YERLEŞTİRİLEREK TESLİM
EDİLMELİDİR.
ÖDEVLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ :
- KONUYU KAVRAMA, DÜZGÜN, ANLAŞILIR BİR
DİLLE AKTARMA:30 PUAN
- KAYNAKLAR,
ARAŞTIRMA :30 PUAN
- NOKTALAMA İŞARETLERİNE UYGUNLUK
:10 PUAN
- İMLA KURALLARINA UYGUNLUK
:10 PUAN
- ÖDEVİN TEMİZLİK VE DÜZENİ
:10 PUAN
- ÖDEVİN ZAMANINDA TESLİMİ :10 PUAN
- TOPLAM :100 PUANDIR.
o PROJE ÖDEVLERİN SON TESLİMİ NİSAN AYININ İKİNCİ HAFTASIDIR. ŞUBAT VE MARTIN 2.
HAFTASI KONTROLLER.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder